0

FAQ

Attractieverhuur TimTom geeft graag antwoord op al jouw vragen. Onderstaand vind je al een aantal antwoorden over het huren en gebruiken van attractie(s) van attractieverhuur TimTom. Als je antwoord er niet tussen staat horen wij het graag.

Veiligheid

    • Zijn de attracties veilig?

      Bij attractieverhuur TimTom gaat veiligheid boven alles en al onze attracties worden periodiek gekeurd en voldoen aan alle eisen van Warenwetbesluit Attractie- en speeltoestellen (WAS).

    • Zijn de attracties gekeurd?

      Wij van attractieverhuur TimTom, hebben als verhuurder, de verplichting om de attracties gekeurd te verhuren. Dit betekent voor springkussens/ stormbanen/ spelkussens een geldig certificaat en een jaarlijkse inspectie. Daarnaast worden attracties met een motor om de twee jaar gekeurd door een onafhankelijke AKI. Deze attracties hebben een verplicht RAS nummer. Een RAS nummer is een Register Attractietoestellen en speeltoestellen. Gemeenten kunnen via RAS controleren of een attractie is goedgekeurd.
      Luchtkussens en springkussens zijn opgeblazen luchtobjecten. Deze springkussens hebben een geldig certificaat en een gebruikershandleiding. Deze krijgt u mee van ons als u deze huurt.
      Wij, vanuit attractieverhuur TimTom, staan voor de veiligheid.

    • Maakt het uit op wat voor ondergrond de attractie komt te staan?

      Attractieverhuur TimTom plaatst het liefst de attracties op gras, dan kunnen wij de attracties eenvoudig verankeren door middel van haringen. Als de attracties op steen/kunstgras/beton staan is dit ook mogelijk, echter moeten wij dan wel gezamenlijk bekijken hoe wij de attracties kunnen verankeren.

    • Hoe maken jullie de attracties vast?

      Alle attracties die buiten worden geplaats zijn wij verplicht vast te zetten, dit kan worden gedaan met grondankers, watertanks, betonblokken of touwen. Op binnen locaties hoeven attracties niet te worden verankerd, indien deze niet verschuiven. De wijze van verankering wordt in overleg gedaan met de huurder.

    • Is het verplicht een toezichthouder te hebben bij de attracties?

      Ja, het is verplicht om bij elke attractie één toezichthouder, ouder dan 18 jaar, te hebben staan.

    • Moet ik een ongeval op de attractie melden bij attractieverhuur TimTom?

      Ja, als er een ongeval gebeurt op een attractie van attractieverhuur TimTom moet dit gemeld worden. Wij noteren alle ongevallen in het logboek per attractie. Zo kunnen wij passende maatregelen nemen als er meerdere ongevallen gebeuren op een attractie.

    • Mag ik met schoenen aan over de attracties?

      Nee, bij attractieverhuur TimTom is het verboden om met schoenen de attractie te betreden. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

Offerte aanvragen

    • Hoe kan ik een vrijblijvende offerte aanvragen?

      Een vrijblijvende offerte kun je aanvragen via het winkelwagensysteem van TimTom. Als je vragen hebt kan je ook mailen naar de mai linfo@attractieverhuurtimtom.nl of bellen naar +316 24 65 65 94 

    • Ik heb een offerte aangevraagd, zit ik er dan aan vast?

      Bij attractieverhuur TimTom zit je nooit vast aan een vrijblijvende offerte. Wij zetten de offerte 14 dagen vrijblijvend in optie en horen graag binnen 14 dagen of de offerte akkoord is.

    • Ik wil mijn offerte nog wijzigen, kan dat?

      Ja, je kunt de offerte altijd nog wijzigen bij attractieverhuur TimTom. Doe dit via de mail info@attractieverhuurtimtom.nl of bel naar +316 24 65 65 94 

    • Kan ik mijn bestelling annuleren?

      Als je een vrijblijvende offerte hebt aangevraagd kun je deze altijd annuleren. Indien je akkoord bent gegaan met de offerte en je wilt hem uiteindelijk toch annuleren zal er 25% van het huurbedrag betaald moeten worden. Als de bevestiging geannuleerd moet worden door weersomstandigheden of andere noodgevallen, zal er gezamenlijk gekeken worden naar een passende oplossing.

    • Hoelang van tevoren moet ik een offerte aanvragen?

      Het is fijn om ruimschoots voor een (groot) evenement een offerte aan te vragen. Dit ook in verband met de beschikbaarheid van de attracties. Echter, blijft het aan jullie wanneer jullie een offerte aanvragen, dit kan zelfs ook nog één dag van tevoren. Vraag een offerte aan via het winkelwagen systeem.

Prijzen

    • Zijn de prijzen op de website voor 1 dag?

      Ja, de huurprijzen die op de website staan zijn de prijzen voor 1 dag. Voor de 2e dag huren krijg je 25% korting. Vanaf de 3de dag krijg je 50% korting per dag. Als je meerdere dagen een attractie wilt huren laat ons dan een scherpe offerte maken. De korting wordt automatisch berekend in het winkelwagensysteem van attractieverhuur TimTom.

    • Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief BTW?

      De prijzen op de website staan inclusief en exclusief BTW weergegeven.

    • Wat zijn de transportkosten en hoe werkt dat?

      De transportkosten zijn de kosten om de attractie(s) bij de klant te bezorgen en weer op te halen. Deze transportkosten bedragen €0,70 per gereden kilometer. Wij berekenen geen voorrijkosten.

Verhuur

    • Wanneer kan ik de attractie(s) ophalen bij attractieverhuur TimTom?

      Het ophalen van de attractie(s) kan op de huurdag tussen 08:00 - 09:00 uur. Als de attractie(s) de dag ervoor niet verhuurd is, kan dit ook één dag eerder in overleg met attractieverhuur TimTom.

    • Wanneer kan ik de attractie(s) terugbrengen bij Attractieverhuur TimTom?

      Het terugbrengen van de attractie(s) kan op de huurdag tussen 18:00 – 20:00 uur. Als de attractie(s) de dag erna niet verhuurd is, kan dit ook de dag erna in overleg met attractieverhuur TimTom.

    • Wanneer worden de attractie(s) bezorgd en opgehaald?

      Het bezorgen en ophalen van de attractie(s) zal altijd in overleg met de huurder en attractieverhuur TimTom verlopen. Wij zullen op het afgesproken tijdstip arriveren om de attractie(s) op te bezorgen of op te halen.

Stroom

    • Hoeveel stroom heb ik nodig per attractie?

      De stroom is per attractie verschillend, echter staat op de website wel aangegeven per attractie hoeveel stroom wij nodig hebben. Dit is te vinden bij elke attractie onder het kopje 'gegevens' en dan 'stroombehoefte'. De Wattage (watt) moet per attractie worden aangehouden. Als jullie meerdere attracties huren, moeten jullie de wattage per attractie bij elkaar optellen om tot de totale stroombehoefte te komen.

    • Wat voor stroom heb ik nodig?

      Onze blowers hebben een 220/230 volt aansluiting. De blowers gaan dus op de 'normale' netspanning. Er kan maximaal 1x 1500 en 1x 1100 watt (2 blowers) op één stroomgroep.

    • Hoe ver mag de attractie van het stroompunt af staan?

      Wij raden aan om de attractie binnen 25 meter van het stroompunt te plaatsten. Als dit niet mogelijk is, raden wij aan om de attractie wel binnen 40 meter van het stroompunt te plaatsen om stroomverlies van de blower te voorkomen. Als de attractie verder dan 25 meter komt te staan, laat dit ten alle tijden weten aan ons.

Bereikbaarheid en Contact

    • Hoe kan ik jullie bereiken?

      Je kunt ons bereiken via de email info@attractieverhuurtimtom.nl of bellen naar +316 24 65 65 94

    • Waar is attractieverhuur TimTom gevestigd?

      Attractieverhuur TimTom is gevestigd op de Westlandseweg 14a, 2291 PG Wateringen

    • Werken jullie AVG proof?

      Attractieverhuur TimTom werkt volgens de privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dit houdt in dat Attractieverhuur TimTom beveiligd met persoonlijke gegevens omgaat. Het bijhouden van afspraken met klanten, contactgegevens van klanten of personeelsinformatie worden als privacygevoelig behandeld. Ook IP-adressen e-mail en cookies vallen hieronder.